Annonse

Elbilforeningen kaster den gamle logoen med gult og grønt, og framstår i ny drakt fra i dag.

Den gamle logoen i gult og grønt hadde vært med oss i 12-13 år, og det var på tide med en ny profil. 

Arbeidet ble påbegynt i fjor, og etter en prosess med interne høringer og styrebehandling er resultatet nå klart.

– Det var på tide med en oppdatering og modernisering av profilen vår. Mye har skjedd på elbilmarkedet de siste årene, og det ønsker vi å reflektere, sier kommunikasjonsleder Petter Haugneland.

Han har sammen med Elbilforeningens markedssjef Rune Hole vært ansvarlig for logoprosjektet.

Essensen i den nye profilen er farger som symboliserer fornybar vann- og vindkraft, dessuten norsk natur og nordlys.

Vil bli synlig overalt

– Vi har gjort en enkel oppdatering av farger og profilelementer. Det enkle er ofte det beste, sier Haugneland.

Den nye logoen vil, foruten elbil.no, prege alt av informasjonsmateriell og nettsider framover.

– Vi introduserer den nye logoen fortløpende på trykt materiell etterhvert som vi går tomme for dagens. Det betyr blant annet velkomstmappe, brosjyrer, standmateriell, elbilforum.no, Facebook, Twitter og Instagram, sier Haugneland.

Han legger til at Elbilforeningens stadig økende antall lokallag selvsagt også vil få sin egen variant.

Samtidig med lanseringen av logoen, har vi også endret på skrifttypen her på elbil.no for å få et friskere og mer lesbart uttrykk.