Annonse

Denne måneden sendte vi ut vårt mest omfattende nyhetsbrev til medlemmene noensinne. Her kan du laste det ned.

Grunntanken bak budskapet er å fortelle medlemmer og samfunn hva Elbilforeningen jobbet med i året som gikk.

Elbilistene februar 2014Ikke desto mindre viktig er det å peke på hva vi jobber med i år. Mye av dette er beskrevet i det rikholdige dokumentet, i tillegg til at du blir bedre kjent med hvem som jobber i foreningens sekretariat.

Målet er selvsagt at du ikke skal være i tvil om at det er riktig å bidra til vårt arbeid for elbilen i Norge.

Historisk aktivt år

Innsatsen vi gjør ute i samfunnet underbygger mandatet vi har tatt på oss: Å representere landets elbilister, og gjøre deres hverdag så enkel som mulig.

Det betyr å påvirke politisk og organisatorisk. Både ved å møte fremstående politikere nasjonalt og lokalt, delta i høringer, arrangere seminarer, den årlige medlemsundersøkelsen og ellers rykke ut i media og på egne hjemmesider når det trengs.

Ikke bare ble det registrert over 10.000 elbiler i Norge i fjor. Norsk Elbilforening har heller aldri hatt mer å henge fingrene i.

Disse jobber i ElbilforeningenDa 2013 ble til 2014 gikk vi inn i vårt 19. år. Det 18. ble det så langt klart hektiske, til tross for at vi har hatt store ting på plakaten også i tidligere år. Vi nevner bare innsatsen vi la ned i forkant av Klimaforliket på Stortinget sommeren 2012.

Og at vi siden har holdt de politiske partiene i ørene for at de skal etterleve dette historiske forliket.

2014 ser like spennende ut

2013 ble så mye mer enn vi kunne forutsett og drømt om. Nå vet vi at det er godt over 20.000 elbiler på norske veier, etter at fjorårssalget brøt den magiske 10.000 grensen med god margin.

Den store forskjellen fra tidligere år, var at det i andre halvår strømmet flere nye modeller inn på markedet. Først var det Tesla Model S som tok landet med storm i august, sammen med Ford Focus Electric, før Volkswagen e-up! og BMW i3 meldte sin ankomst i november.

2014 har startet like løfterikt. Så langt er det registrert mer enn 2.400 elbiler i år, og med braksalget av nykommeren Volkswagen e-Golf ser vi ingen grunn til at utviklingen skal stoppe.