Medlemsfordeler
Dersom du lurer på noe eller ikke finner informasjon kan du ta en titt på de ulike temaene nedenfor. Dersom du ikke finner svar på det du søker kan du gjerne sende oss en epost så skal vi svare deg så raskt som mulig.
Elbilforeningen anbefaler at du installerer en hjemmelader der du lader til vanlig. Med en ladeboks vil du kunne lade både sikrere og raskere enn ved bruk av vanlig stikkontakt. Du slipper også å ta spesielle forholdsregler i hverdagen. Dette er også den klare anbefalingen fra Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB). Les mer om dette her
Fordeler med ladeboks:
- Enklere lading
- Sikrere lading
- Raskere lading
- Investering i egen bolig
Norsk elbilforening har valgt å samarbeid med Zookjeden Buddy fordi de har god kunnskap, engasjement og stiller strenge krav til kompetanse hos sine ansatte på korrekt sikring av dyr i bil. De har som mål å være den ledende og mest kunnskapsrike zookjeden i Norge, og jobber målrettet mot å hjelpe til å informere om bur eller selebruk i bil.
Buddy er samfunnsengasjerte og har på flere plan engasjert seg mot sikrere ferdsel i bil. Dette er noe vi har felles, dele og formidle kunnskap slik at dyr og mennesker sitter så trygt de kan på kjøreturen.
Les mer om Buddy og trafikksikkerhet her.
Ezydog bilsele er kollisjonstestet og gått gjennom en rekke ulike tester for å være godkjent i ulike land. Den er godkjent av følgende standard: Australia (ADR69/00) Europe (ECE Regulation 16) USA (FMVSS 213)
Se mer om hvordan selene er testet her.
Alle Flexx hundeburene er kollisjonstestet ved RISE (Research Institutes of Sweden) i henhold til standard ECE-R17 som er den europeiske standarden for forankring av last i en bil.
Last ned ElbilAppen i App Store eller Google Play og logg inn med din epostadresse og passord som du bruker på Min side. Be om nytt passord ved første gangs innlogging.
- Brukerveiledning for ElbilAppen
- Problemer med innlogging? Kontakt oss!
Zookjeden Buddy er en medlemseid kjede, det vil si at alle 29 butikker, fra Alta i nord til Arendal i sør, eies og driftes fullt og helt av butikkeier
Buddy har som mål å være den ledende og mest kunnskapsrike Zookjeden i Norge. De ønsker å tilby fullsortiments-butikker med fokus på faglig styrke og engasjerte medarbeidere. De jobber for å gi deg som kunde en god totalopplevelse basert på riktig dyrehold, personlig service, fagkunnskap og evnen til å tenke nytt. Buddy skal med andre ord ikke kun være et sted hvor du får kjøpt fôr og utstyr, men også et sted hvor du kan få råd, tips og veiledning om dyr og dyrehold.
Les mer om Buddy her.
Det er ulovlig å transportere dyr løst i bilen, de kan være forstyrrende for fører, men også livsfarlig ved en bråstopp eller kollisjon. Når et bur er korrekt festet i bagasjerommet eller dyret er sikret med sele i sikkerhetsbeltet i baksetet, sitter kjæledyret, resten av passasjerene og andre trafikanter trygt. Et gitter mellom bagasje- og passasjerrom i bilen vil også sikre dyret på samme måte som bur og sele.
Ta kontakt med Buddy dersom du er usikker på hvordan du best kan sikre ditt firbente familiemedlem.
Veitrafikkloven §3 sier at:
«Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret»
Dette er en stor og vid paragraf, som gir rom for skjønn og som omhandler de fleste aspektene ved ferdsel i bil, men ved en kollisjon eller påkjørsel der sjåføren ble forstyrret av løst dyr vil det ha stor påvirkning på straffeutmålingen.
Som medlem får du også samme rabatten dersom du har andre behov for transport enn personbil. Dersom du trenger maxitaxi, barnesete eller rullestolrampe kan du sende inn en e-post hit, med en bestilling av reise tilrettelagt for ditt behov.
Husk å oppgi at du er medlem av Elbilforeningen, så får du din gode medlemsrabatt på turen. Dersom du har planlagt reise i god tid, kan det være lurt å bestille dagen i forveien, men samme dag senest 3 timer før reise vil også la seg gjøre.
Da er det viktig at du bruker en annen e-postadresse enn i Jip-appen, når du registrerer en ny bruker i NorgesTaxi sin app, ellers vil du få en feilmelding og error på bruk av rabattkode.
Ta kontakt med Medlemsservice dersom du får problemer.
NorgesTaxi jobber mot å være blant de fremste i drosjenæringen når det kommer til bevissthet og tiltak knyttet til det ytre miljø. De jobber for å få et bedre klima og har som mål at de skal jobbe kontinuerlig med å fremme en mer miljøvennlig persontransport gjennom å redusere forbruket av fossilt drivstoff og redusere utslipp av miljøforurensende gasser. Dette gjør de ved promotere og legge til rette for kjøp av elbiler, hybrider og biler som går på hydrogen.
Dette syns vi er veldig spennende, og velger derfor de som en fremtidsrettet samarbeidspartner.
For å kunne benytte deg av fordelen må du ha NorgesTaxi sin app, som du laster ned der du laster ned dine Apper, App Store eller Google Play. Den er selvfølgelig helt gratis å laste ned.
Med bare noen få klikk i NorgesTaxi-appen kan du enkelt bestille og betale taxi. For å få taxituren med fordelsrabatten må du huske å oppgi rabattkoden ved bestilling av tur. NorgesTaxi oppdaterer deg når taxien er på vei, og du kan følge den på kartet. Kvittering for turen og på kjøpet sendes til din e-post.
For at du skal føle deg trygg bilene følger NorgesTaxi myndighetenes instrukser nøye og kommuniserer de fortløpende til sine sjåfører og medarbeidere. Taxi er en effektiv måte å unngå forsamlinger og trengsel i den vanlige kollektivtrafikken - med taxi kan du raskt ta deg dit du skal.
Ta kontakt med oss på medlem@elbil.no eller på Tlf: 90 70 45 45
For å registrere ladebrikken opp mot hurtiglading, må brikken registreres hos den enkelte operatør. Her finner du brukerveiledning for hvordan du får registrert din ladebrikke.
Vi slutter å selge nye svarte ladebrikker fra 18. mars 2024. Ta i bruk den blå ladebrikken - les mer om hvordan du gjør det her.
Finner du ikke ladebrikken din, kontakt medlemsservice:
E-post på medlem@elbil.no
Ring oss på 90 70 45 45
Du kan melde ladebrikken tapt på Min side. Ønsker du ny ladebrikke, ta kontakt med medlemsservice på epost medlem@elbil.no. Husk også å melde ladebrikken tapt hos de ladeselskapene hvor du har registrert den.
Vi opplever svært sjelden at det er noe galt med selve ladebrikken. I de fleste tilfeller er det ladepunktet som sliter med å kommunisere med brikken eller brukerfeil. Prøv gjerne brikken på flere steder og sørg for at du følger instruksjonene på ladepunktet.
NB! Den svarte ladebrikken vil ikke fungere på hurtigladere om den ikke er registrert hos det enkelte ladeselskap. Les mer om hvordan du aktiverer ladebrikken. Har du byttet bankkort etter at du registrerte ladebrikken, må dette også endres hos hvert enkelt ladeselskap
Om dette ikke løser problemet ta kontakt med vår medlemsservice eller kontakt de som drifter ladepunktet.
Elbilforsikringen gjelder kun for privatpersoner og privateide biler. Den kan derfor ikke benyttes på firmabiler.
Ta kontakt med Storebrand for alle spørsmål knyttet til forsikringens innhold. Har du spørsmål om medlemskap i Norsk elbilforening gå til: https://elbil.no/medlemsservice/
Ønsker du å melde deg inn, gå til: https://elbil.no/medlemskap/
Storebrand ble i 2017 kåret til verdens mest bærekaftige finansselskap og er derfor en riktig partner for Elbilforeningen. Med Elbilforeningens kunnskap og Storebrands ekspertise, har vi god tro på at dette er en medlemsfordel som vil komme deg som elbileier til gode.
Dersom du ikke er medlem i Norsk elbilforening, kan du melde deg inn på elbil.no