Medlemsfordeler
Dersom du lurer på noe eller ikke finner informasjon kan du ta en titt på de ulike temaene nedenfor. Dersom du ikke finner svar på det du søker kan du gjerne sende oss en epost så skal vi svare deg så raskt som mulig.
NorgesTaxi jobber mot å være blant de fremste i drosjenæringen når det kommer til bevissthet og tiltak knyttet til det ytre miljø. De jobber for å få et bedre klima og har som mål at de skal jobbe kontinuerlig med å fremme en mer miljøvennlig persontransport gjennom å redusere forbruket av fossilt drivstoff og redusere utslipp av miljøforurensende gasser. Dette gjør de ved promotere og legge til rette for kjøp av elbiler, hybrider og biler som går på hydrogen.
Dette syns vi er veldig spennende, og velger derfor de som en fremtidsrettet samarbeidspartner.
For å kunne benytte deg av fordelen må du ha NorgesTaxi sin app, som du laster ned der du laster ned dine Apper, App Store eller Google Play. Den er selvfølgelig helt gratis å laste ned.
Med bare noen få klikk i NorgesTaxi-appen kan du enkelt bestille og betale taxi. For å få taxituren med fordelsrabatten må du huske å oppgi rabattkoden ved bestilling av tur. NorgesTaxi oppdaterer deg når taxien er på vei, og du kan følge den på kartet. Kvittering for turen og på kjøpet sendes til din e-post.
For at du skal føle deg trygg bilene følger NorgesTaxi myndighetenes instrukser nøye og kommuniserer de fortløpende til sine sjåfører og medarbeidere. Taxi er en effektiv måte å unngå forsamlinger og trengsel i den vanlige kollektivtrafikken - med taxi kan du raskt ta deg dit du skal.
Ta kontakt med oss på medlem@elbil.no eller på Tlf: 90 70 45 45
For å registrere ladebrikken opp mot hurtiglading, må brikken registreres hos den enkelte operatør. Her finner du brukerveiledning for hvordan du får registrert din ladebrikke.
Ny ladebrikke bestilles ved å sende e-post via vårt kontaktskjema. Ny ladebrikke koster 100 kr og blir sendt i posten. Kjøp av ladebrikke krever gyldig medlemskap.
Du kan melde ladebrikken tapt på Min side. Ønsker du ny ladebrikke, ta kontakt med medlemsservice på epost medlem@elbil.no. Husk også å melde ladebrikken tapt hos de ladeselskapene hvor du har registrert den.
Vi opplever svært sjelden at det er noe galt med selve ladebrikken. I de fleste tilfeller er det ladepunktet som sliter med å kommunisere med brikken eller brukerfeil. Prøv gjerne brikken på flere steder og sørg for at du følger instruksjonene på ladepunktet.
NB! Den svarte ladebrikken vil ikke fungere på hurtigladere om den ikke er registrert hos det enkelte ladeselskap. Les mer om hvordan du aktiverer ladebrikken. Har du byttet bankkort etter at du registrerte ladebrikken, må dette også endres hos hvert enkelt ladeselskap
Den blå ladebrikken vil ikke fungere hvis du ikke har lagt inn et betalingskort i appen Ladeklubben. Det kan du gjøre ved å logge inn i appen, trykke på menyen øverst i høyre hjørne, og så velge betalingsmåte.
Om dette ikke løser problemet ta kontakt med vår medlemsservice eller kontakt de som drifter ladepunktet.
Elbilforsikringen gjelder kun for privatpersoner og privateide biler. Den kan derfor ikke benyttes på firmabiler.
Ta kontakt med Storebrand for alle spørsmål knyttet til forsikringens innhold. Har du spørsmål om medlemskap i Norsk elbilforening gå til: https://elbil.no/medlemsservice/
Ønsker du å melde deg inn, gå til: https://elbil.no/medlemskap/
Storebrand ble i 2017 kåret til verdens mest bærekaftige finansselskap og er derfor en riktig partner for Elbilforeningen. Med Elbilforeningens kunnskap og Storebrands ekspertise, har vi god tro på at dette er en medlemsfordel som vil komme deg som elbileier til gode.
Dersom du ikke er medlem i Norsk elbilforening, kan du melde deg inn på elbil.no
ElbilAppen er kun tilgjengelig for medlemmer med gyldig medlemskap. Du kan enkelt sjekke status på medlemskapet ditt på Min Side Om du har betalt medlemskapet, men fortsatt får opp denne feilmeldingen, prøv å logg deg inn og ut av appen.
Prøv å be om nytt passord på Min side. Ved beskjed om ugyldig medlemskap kan du enkelt sjekke status på medlemskap på Min side. Du vil ikke ha tilgang til appen uten gyldig medlemskap.
Du bruker e-posten din som brukernavn når du logger inn i appen. Passordet er det samme som du bruker på Min side. Om du ikke har opprettet passord tidligere kan dette gjøres på Min side
Det er flere faktorer som påvirker prisen på elsertifikater. Se forklaringen fra NVE her: https://www.nve.no/energiforsyning/elsertifikater/
Tibber garanterer at all strøm har opprinnelse fra norsk vannkraft eller fra solceller på private hjem.
Alle strømpriser inkluderer også garanti om opprinnelse fra navngitte produsenter (du ser hvilken produsent hele tiden i appen). Dette er det absolutt minste kravet for at de kan påstå at strømmen kommer fra en fornybar kilde.
Nei, det er ingen bindingstid på strømavtalen fra Tibber.
Smartlading av elbil vil si at du kan koble til bilen din og velge når du ønsker at den skal være ferdig ladet. Tibber justerer da når bilen lades etter strømpris og forbruk av strøm ellers i huset.
Viking tar coronaviruset på alvor, og tar sin del av samfunnsansvaret når det kommer til å redusere smittespredning. De følger til enhver tid anbefalinger og retningslinjer fra offentlige helsemyndigheter, og har iverksatt en rekke smittevernstiltak på kontor, stasjoner og i bergingsbiler for å skape et trygt og sikkert miljø for kunder og ansatte.
Du kan lese mer i detalj om tiltakene de har iverksatt på vikingredning.no
Grønt kort er et internasjonalt forsikringskort som bekrefter at du har gyldig ansvarsforsikring. Grønt kort kan lette situasjonen dersom du opplever et trafikkuhell og må bevise at du har gyldig forsikring. Les mer.