BuddyNå har vi mottatt informasjon om hva som har skjedd med konkursboet etter Pure Mobility.

 

 

 

 

Følgende melding er sendt fra de nye eierne av Buddy: 

Etter en budrunde ble det tirsdag 22. november inngått avtale om kjøp av konkursboet Pure Mobility AS’ aktiva. Bostyrets valg av kjøper er basert på å oppfylle kreditorenes krav, men det ble også vektlagt å ivareta interessene og behovene til dagens over 1.100 eiere av elbilen Buddy.

Overtakende selskap vil hete Buddy Electric AS. Det er både nye investorer og flere som tidligere har investert i Buddy, som står bak det overtakende selskapet. Buddy Electric AS vil gjenoppta produksjon og service av Buddy på Økern, og vil søke å etablere partnerskap for produksjon og introduksjon i andre markeder.

Den nye eierkonstellasjonen har stor tro på konseptet med små, elektriske bykjøretøy som bruker lite energi og tar liten plass. Disse er en viktig del av framtidas urbane mobilitet.

Buddy har vært gjennom en grundig utviklingsprosess. Bykjøretøyet er en praktisk 3-seter, med en velprøvd batteriteknologi som gir 70-120 km kjørelengde og en forventning om batterilevetid på 10 år. Det finnes knapt en elbil som er enklere å håndtere i byen – og som lettere kan parkeres.

Elbilmarkedet er kraftig endret etter inntredenen til de store bilprodusentene. En nisjéprodusent som rendyrker sine unike fordeler, vil ha sin plass i det store bildet. Elbillandet Norge skal fortsatt være aktivt i utviklingen av praktiske, miljøvennlige kjøretøyer for lokal transport.

Det nye selskapets investorer og medarbeidere har en omsorg og kjærlighet til Buddy som vi ønsker å dele både med dagens Buddybrukere og nye kunder.

 

Etter hva vi er kjent med, har den opprinnelige gründeren av alle aktiviteter som har vært med Kewet og Buddy i Norge, Jan Petter Skram, stått i spissen for å sikre at det fortsatt vil være norske elbilaktiviteter. Skram startet i 1992 med å selge Kewet gjennom Kollega Bil, overtok i 1999 Kewet fra Danmark, og har vært sentral i den videre utviklingen av Buddy. Skram har et tjue års nært forhold til kjøretøyet, men har i de siste åra vært litt mer tilbaketrukket. Det sies at flere av de opprinnelige investorene er med for å bidra til at Buddy får en ny sjanse.

Vi noterer oss med glede at dagens Buddybrukere vil få et fortsatt tilbud om service og vedlikehold av elbilene.

Elbil.no er lovet mer informasjon og kommer tilbake med dette etter at de nye eierne har fått områdd seg noen dager.