Kommunikasjonskonsulent
Hjelp oss å kommunisere med Norges elbilister!
Stillingstittel: Kommunikasjonskonsulent/rådgiver
Søknadsfrist: 15. juni 2022
Ansettelsesform: Fast
Norsk elbilforening er, og skal fortsette å være den ledende organisasjonen for norske elbilister. Vi jobber politisk for at elbilene skal vinne konkurransen mot forurensende biler, og vi skal være elbilvennen som hjelper våre medlemmer med valg av elbil og praktiske spørsmål knyttet til lading.
Nå søker vi deg som brenner for medlemskommunikasjon og som kan være med på å videreutvikle og styrke Elbilforeningens medlemsreise og skape engasjement og lojalitet gjennom e-post og andre direkte kommunikasjonskanaler.
Du blir en del av et team som skal styrke og videreutvikle medlemsreisen for å sikre at elbilistene ser nytten av å være medlem og føler stolthet av å være med på det grønne skiftet.
Vi ønsker å gi våre medlemmer engasjerende, personlig og relevant kommunikasjon som skal bidra til økt bruk av våre medlemsfordeler, produkter og tjenester – og gi økt tilfredshet og lojalitet.
Din jobb vil være å produsere og videreutvikle relevant innhold mot våre over 110.000 medlemmer. Elbilforeningenhar de siste årene opplevd sterk vekst i antall medlemmer, og målet fremover er fortsette den gode veksten.
Stillingen ligger i avdeling for medlemskap og CRM. Du vil samarbeide på tvers av avdelinger og få en spennende rolle som du vil være med å forme over tid.
Ansvar og sentrale arbeidsoppgaver:
- Operativt ansvar for å planlegge, utvikle og gjennomføre engasjerende kommunikasjon i publiseringsverktøyet MS Dynamics 365 Marketing
- Definere ulike kommunikasjonsløp for ulike medlemssegmenter og videreutvikle kommunikasjonsløpene
- Optimalisere tekst, bilder og video for å sikre gode brukeropplevelser, engasjement og høy konverteringsgrad
- Teste, måle og rapportere effekt av medlemskommunikasjon gjennom blant annet a/b tester
- Komme med innspill til nye og eksisterende kommunikasjonsløp som sikrer god dialog og bidrar til økt lojalitet
- Være oppdatert på trender og utvikling innenfor kundedialog og epostmarkedsføring
Ønskede kvalifikasjoner:
- høyrere utdanning innen kommunikasjon eller markedsføring
- operativ erfaring med e-postmarkedsføring, kundedialog og CRM
- sterk kompetanse om markedskommunikasjon og teknologi
- kjennskap og erfaring med verktøy som MS Dynamics 365 eller tilsvarende
- meget gode kommunikasjonsegenskaper (formuleringsevne, språk, tekst og bilde som konverterer)
- gode analytiske evner – trives med å videreformidle data og kundeinnsikt, og benytter denne strategisk i å forbedre og utvikle effektiv 1:1 kommunikasjon
- interesse for informasjonsteknologi, bil og det grønne skiftet
- noe kjennskap til CSS/JavaScript/HTML
Personlige egenskaper:
- Proaktiv og strukturert tilnærming
- Kommersiell anlagt og resultatorientert
- Kreativ, engasjert og løsningsorientert
- God pårelasjonsbygging internt og eksternt
- Selvgående og med høy gjennomføringsevne
- Analytisk og metodisk
Vi kan tilby:
- Spennende utfordringer i en organisasjon med en sterk posisjon både nasjonalt og internasjonalt
- Kunnskapsrike og dedikerte medarbeidere som er inspirerende og hyggelige å jobbe med
- Mulighet til å påvirke organisasjonen er i sterk vekst og gir gode utviklingsmuligheter
- Du får være med på en av tidenes største endringer innen transportsektoren – overgangen til elektrisk mobilitet uten utslipp
- Du er med å jobbe for et mer bærekraftig samfunn og kampen mot klimaendringer
- Gode muligheter for å sette ditt eget fotavtrykk på utviklingen av organisasjonen
- Lyse, moderne og trivelige lokaler sentralt i Oslo (ved Youngstorget)
- Veldig bra vegetarisk lunsjordning (valgfritt)
- Lønn etter avtale.
Vi legger vekt på mangfold i arbeidslivet, og ønsker alle kvalifiserte søkere velkommen.
Søknadsfrist: 15. juni 2022
For ytterligere informasjon om stillingen, kontakt Petter Haugneland (Nestleder) på tlf 98234699.