Polestar 4 skal produseres i Sør-Korea: Dropper bakruta i alle kommende modeller
Polestar ser seg ikke tilbake. De tre neste modellene blir i hvert fall uten bakrute.
Hva skal man egentlig med den bakruta?
Spør du Polestar nå om dagen, vil nok svaret være ingen verdens ting.
Stigende rekkefølge
Nummereringen av Polestar følger ikke størrelse eller segment, men rekkefølgen de kommer ut i.
Fremover slipper man også å aktivere både varmetråder og vindusvisker bak – i hvert fall på de tre neste modellene som blir lansert.
Det så vi under Polestar Day i Los Angeles tidligere denne måneden, der fikk vi se både Polestar 4, 5 og 6 på rekke og rad.
Både 4 og konseptet 6 har vi sett umaskert tidligere. Polestar 5 derimot fikk sin premiere i Los Angeles.
Den ble riktignok kjørt på Goodwood Festival of Speed i sommer, men da med maskering.
Foreløpig er det sluppet få detaljer, men Polestar 5 blir en fullvoksen sedan, eller skal vi si kombi – siden bakluka går så høyt opp?
Polestar 4 blir derimot en litt mindre crossover. Det er sikkert også en del som fint kunne sett for seg dette som en litt mer kompakt SUV.
Polestar 6 blir en ren sportsbil. Den kan du lese mer om i lenka under,
Produseres i Sør-Korea
Under Polestar Day meldte selskapet at produksjonen av Polestar 4 i Kina kommer til å suppleres med produksjon i Busan i Sør-Korea, der forventet oppstart er andre halvdel av 2025.
Polestar, Geely Holding og Renault Korea Motors (RKM) har inngått en avtale om produksjon av Polestar 4-biler for det nord-amerikanske og sør-koreanske markedet på Renaults fabrikk i Busan – som har cirka 2000 ansatte.
Det betyr at Polestar snart har produksjonsvirksomhet ved fem fabrikker i tre land.
Polestar 3 skal være i rute for produksjonsstart i Chengdu i Kina tidlig i 2024, og i Sør-Carolina i USA sommeren 2024.
Bli medlem!
Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!