Vi hjelper deg!
Medlemsservice på telefon 90 70 45 45
E-post på medlem@elbil.no
alle hverdager mellom kl 08.00 og 16.00.
Veihjelp
Ved behov for assistanse ring Viking på telefon 22 65 00 30
Adresse
Møllergata 16, Oslo

Ofte stilte spørsmål
Vi opplever svært sjelden at det er noe galt med selve ladebrikken. Ladebrikken vil ikke fungere på hurtigladere om den ikke er registrert hos den enkelte ladeoperatør. Les mer om hvordan du aktiverer ladebrikken. Hvis du har byttet/fått nytt bankkort så må dette oppdateres i Appene til hver enkelt ladeoperatør.
Hvis brikken leses når du er på ladestasjonen (enten at fargen endres, det kommer en lyd, eller annet), så er det ikke ladebrikken det er feil med. Forsøk å ta kontakt med den aktuelle ladeoperatøren og sjekk at alt er i orden med kundeforholdet ditt hos dem. Prøv gjerne brikken på flere steder og sørg for at du følger instruksjonene på ladepunktet.
Om dette ikke løser problemet ta kontakt med vår medlemsservice eller kontakt de som drifter ladepunktet.
Du kan velge å betale med kort eller faktura når du melder deg inn. Velger du faktura får du tilsendt denne samme dag som e-faktura eller på epost.
Du melder deg inn gjennom innmeldingsskjemaet på elbil.no.
Har du kjøpt ny elbil hos en av våre samarbeidspartnere Nissan, Polestar, BMW, Mini, MG, Renault, Maxus, BYD eller Porsche? Da får du de første 12 månedene gratis. Dersom du har kjøpt deg ny elbil hos Tesla, får du de første 12 månedene av ditt medlemskap til halv pris. Du skal ha mottatt en velkomstmappe som inneholder en aktiveringskode, som du registrerer i innmeldingsskjemaet. (Aktiveringskoden kan kun brukes på personlig medlemskap, og er begrenset til 1 per år).
Du bruker e-posten din som brukernavn når du logger inn på Min side. Om du ikke har logget inn på Min side tidligere, så trykker du på «Har du glemt passordet» og setter opp et nytt. Her kan du se en video om hvordan du logger inn for første gang eller lager nytt passord.
.
Du bruker e-posten din som brukernavn når du logger inn på ElbilAppen. Om du ikke har logget inn på den tidligere så trykker du på «Har du glemt passordet» og setter opp et nytt. Her kan du se en video om hvordan du logger inn for første gang eller lager nytt passord.
Du har mange fordeler som medlem. Med over 85.000 medlemmer i ryggen blir Elbilforeningen lyttet til. Vi er der når viktige avgjørelser tas om bilavgifter, elbilparkering, ladestasjoner eller andre elbilrelaterte saker. Vi er også her for deg om du skulle trenge hjelp og rådgiving om elbil og lading.
Vi jobber for at du som medlem skal få gode medlemsfordeler som er nyttig for deg som elbilist. Med Elbilforeningens ladebrikke og ladeapp blir det blant annet litt enklere å ta seg fra A til Å.
Startmappen med ladebrikken sendes så snart medlemskapet er registrert betalt hos oss. Antatt leveringstid etter betaling er 3-8 virkedager med posten.
For å endre dine personopplysninger kan du logge inn på Min Side. Her kan du endre adresse, telefonnummer og fødselsdato. Du kan også legge til og slette bil. Bestille veihjelp og opprette husstandsmedlemskap.
Gå inn på Min Side og meld din ladebrikke tapt. Ønsker du å bestille en ny til kr. 100, kontakt oss på medlem@elbil.no. NB! Husk å melde ladebrikken tapt hos de ladeoperatører du har registrert den hos.
Her finner du oversikt over alle ladeselskapene hvor du kan registrere ladebrikken fra oss.
Send en epost til medlem@elbil.no så ordner vi det.