Mercedes-Benz B250e (2015-2017)

Elektriske Mercedes-Benz B250e er resultatet av samarbeidet med Tesla. Våren 2017 var det registrert rundt 4.000 eksemplarer i Norge.

Det betød at antallet på norske veier nær doblet seg fra 2016 til 2017. Sommeren 2017 ble modellen tatt ut av produksjon, trolig som følge av at Mercedes-Benz skal lansere sine egne elbilmodeller (under merkenavnet EQ) fra 2019. B250e ble lansert på det amerikanske markedet sommeren 2014, før den gjorde sin entré i Norge i mars 2015. Bilen ser ut som øvrige B-Klasse-modeller, men har drivlinje fra Tesla. Elbilen har en batteripakke med bruttostørrelse på 36 kWh, hvorav 28 tas ut i basisversjonen. Med Range Plus-pakken (tilleggsutstyr) er tilgjengelig ytelse 32 kWh (som vi tar utgangspunkt i når det gjelder ladetid). NORMALLADING: Lading med 2,3 kW/10A tar 14-15 timer / 3,6 kW/16A tar cirka 10 timer /11 kW/16A (3-fas) tar rundt tre timer. HURTIGLADING: DC-hurtiglading er ikke mulig på B250e. Mer informasjon og veiledende pris finner du hos Mercedes-Benz Norge. Les også: Forbrukstest: Komfortvinner, men ikke mest effektiv (2016) Den første testen av elektrisk B-Klasse i Norge (2015)