Hopp til innhold

Møt ELine på medlemsservice: Elbilforeningen får ny heldigital ansatt

Denne artikkelen ble oppdatert for over ett år siden, og kan inneholde utdatert informasjon.

HER ER HUN: Møt vår nyeste «medarbeider», ELine!

Snart kan du bli tatt imot av vår nye digitale medlemskonsulent ELine når du kontakter Elbilforeningen på e-post.

Elbilforeningen er en voksende organisasjon, og har i 2022 nådd et medlemstall på over 120.000 medlemmer.

Det betyr at stadig flere kommer til oss for hjelp og råd, enten det gjelder medlemskap, ladebrikker eller bil.

Vi har en dyktig og engasjert gjeng på avdelingen for medlemsservice – som er der for medlemmene når de trenger hjelp.

Men for å møte den stadig økende pågangen av henvendelser, har vi skaffet oss et nytt tilskudd til avdelingen:

Si hei til vår nye heldigitale medarbeider, ELine.

Mange av Elbilforeningens medlemmer usikre av regjeringens budsjett:

Dette bekymrer elbilistene nå

Who’s that girl?

ELine er en kundeservicerobot som fra uke 49 vil kunne svare på eposter som blir sendt inn til Elbilforeningen på medlem@elbil.no.

Hun er en kunstig intelligens, det vil si «hun» er et program som kan læres opp til å ta avgjørelser på egen hånd.

Slapp av, ELine er ikke her for å ta over for menneskene som jobber på medlemsservice. Hun er kun her for å ta seg av de henvendelsene vi ser flest av.

– Mange av våre medlemmer lurer ofte på de samme tingene, forklarer leder for medlemsservice, Henriette Edvarda Berntsen.

Over 28.000 hurtigladere i hele Europa:

Her kan du hurtiglade med Ladeklubben

Slike spørsmål kan være: «Hvor kan jeg bruke ladebrikken?» «Har dere tilbud på ladebokser?» «Kan jeg reise på elbilferie til Danmark og få ladet bilen min?»

– Det er slike spørsmål som er gjengangere hos oss. Og på slike henvendelser svarer vi gjerne det samme hver gang, og det er noe ELine kan hjelpe oss med. Hun kan lese gjennom e-postene som kommer inn, og selv avgjøre hva som er riktig svar, sier Berntsen.  

GLAD FOR ELINE: Henriette E. Berntsen er leder for medlemsservice i Elbilforeningen, og har holdt i ELine-prosjektet fra starten av.

Oppdatert med ny tjeneste for Elbilforeningen-medlemmer:

Nå kan mange se bilens batteri­status i Elbil­Appen

Frigjør kapasitet

ELine har vært under opplæring siden sommerferien.

I denne perioden har hun trent seg opp ved å lese hundrevis av gamle e-poster, slik at hun kan kjenne igjen hva hun skal, og ikke skal svare på.

– Målet med ELine er å kunne frigjøre kapasitet i perioder med mye trykk, slik at vi kan dedikere denne tiden til medlemmer med mer kompliserte og krevende henvendelser, sier Berntsen.

«Årets bil» i Norge 2023:

Vinneren stakk av med «the double»

– Men du trenger ikke å bekymre deg, får du ikke svar på spørsmålet ditt av Eline, vil du fortsatt kunne snakke med en av hennes menneskelige kollegaer.

Ladeklubben, ElbilAppen og den blå ladebrikken

Bli medlem!

Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!

Les også