Polestar 3 vs. Polestar 4 – hvilken skal du velge? Er dyrest alltid best?
Begge byr på stor plass, firehjulstrekk, premium kvalitet og mye effekt. Å velge mellom Polestar 3 eller 4 kan være vanskelig.
Bilene ser nesten litt ut som tvillinger. Begge er designet med Polestars minimalistiske, skandinaviske designsignatur – sporty, men reservert.
Slik er det er lett å tro at den ene er en blåkopi av den andre, med bare en litt annerledes karosseriutforming.
For selv om begge er bygd på to forskjellige plattformer, er mange av tallene i faktaboksen svært like.
Så hvilken skal du velge? Sports-SUV-en Polestar 3 eller SUV-kupeen Polestar 4?
Vi har vært på lanseringstur for å teste både Polestar 3 og 4. Våre kjøreinntrykk fra Polestar 3 må vi derfor vente med å publisere til 10. juni, og vi må vente helt til 1. juli med kjøreinntrykkene fra Polestar 4.
Men alt annet kan vi avsløre – det er på tide med en tvilling-duell!
Elle melle …
Det er ikke alltid den dyreste som er den beste, og flaggskipet Polestar 3 taper mot Polestar 4 på flere områder.
Er du opptatt av bagasjerom, er det den billigere Polestar 4 du må velge. I den er det plass til 526 liter mot 484 liter i Polestar 3.
Skal du trekke tungt, er det Polestar 3 som vinner. Den har tillatt hengervekt på 2200 kilo, mot 2000 kilo for Polestar 4 Dual Motor.
Lyst til å vinne i lyskryssduell? Da er det Polestar 4 Long Range Dual Motor som gjelder. Her går 0-100 km/t på 3,8 sekunder, som er nesten ett sekund raskere enn Polestar 3 Long Range Performance.
Og slik fortsetter fakta-ping-pong-spillet. Er det mulig å kåre en vinner?
Sjekk videoen øverst, der vi avslører en detalj som kan gjøre valget nærmest umulig!
Bli medlem!
Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!