NIO ET7













NIOs andre bil på det norske markedet er en stor luksus-coupé med god plass til folk og lite plass til bagasje.
NIO har allerede lansert den store SUVen ES8 på det norske markedet. ET7 er langt lavere, men mye mindre fotavtrykk har den ikke.
Størrelse, bagasjeplass og taklast
Lengden er på hele 5,1 meter, bredden i underkant av to meter, mens høyden er på lave 1,5 meter.
ET7 er en luksuscoupé der NIO har prioritert luksus for føreren og passasjerene over bagasjeromsplass. Her er det meget god plass for passasjerer både foran og bak i kupeen. Totalt fem i tallet.
Men det har gått på bekostning av antall kofferter du kan ta med deg. Bagasjerommet er nemlig på kun 363 liter.
Du kan heller ikke ha med deg ski på taket, da bilen ikke er godkjent for taklast. En trøst er derimot at bilen kan bli levert med hengerfeste – og da kan du ta hele to tonn på kroken.
Ytelse
NIO ET7 leveres med 100 kWt (90 kWt tilgjengelig til kjøring eller 75 kWt batteri (70,5 kWt tilgjengelig til kjøring). Dette gir 580 eller 445 km i rekkevidde målt etter WLTP-standarden.
Motorytelsen er den samme i begge variantene, med hele 653 hestekrefter (480 kW) å rutte med. Dreiemomentet på er 850 Nm.
De ekstreme kreftene gjør at 0-100 km/t gjøres unna på pene 3,8 sekunder. Topphastigheten er begrenset til 200 km/t.
Drivhjul
Bilen har motor foran (245 hk) og bak (408hk) som igjen gir deg firehjulsdrift.
Batterikapasitet og rekkevidde
På samme måte som allerede lanserte NIO ES8, og ellers alle andre NIO-modeller som kommer, kan man velge å eie eller leie batteripakken.
Velger du å eie batteriet må du punge ut med en god del ekstra for bilen, mens om du vil leie batteripakken må du ut med en tusenlapp eller to i måneden avhengig av batteristørrelsen du velger å abonnere på.
En fordel ved å abonnere er at du kan flekse mellom batteristørrelse avhengig av behov.
Leier du batteriet kan du også bytte batteriet på NIOs egen batteribyttestasjoner – da har du nytt og fulladet batteri i løpet av noen minutter.
Oppdaterte priser finner du hos NIO Norge.
Garanti
NIO ET7 leveres med en garanti på 5 år eller 150 000 kjørte km.
Normallading
- NIO ET7 leveres med 11 kW ombordlader.
- Med 11 kW/16A (400V, 3-fas) tar fullading av 75 kWt-varianten cirka 7 timer og 10 timer på 100 kWt-pakka.
- Med 7,2 kW/32A (230V, 1-fas) cirka 12 og 15 timer.
- Med 3,6 kW/16 A anslagsvis 23 og 30 timer.
- Maksimal ladehastighet krever bruk av Type 2-ladekabel og veggboks/stolpe.
- Med stikkontakt er ladefarten maks 2,3 kW/10A og ladetid cirka 36 og 48 timer.
Hurtiglading
- NIO ET7 hurtiglader med maks 130 kW DC via CCS-plugg.
- En typisk økt fra 10 til 80 prosent skal ifølge NIO ta 30 eller 45 minutter avhengig av batteripakken.
- Vi brukte 52 minutter om vinteren på 100 kWt-pakken.
-
Mer om lading finner du her Ta meg til ladesidene
-
Mer info og oppdaterte priser Ta meg til Nio Norge
Tekniske spesifikasjoner NIO ET7 100 kW/t
Batterikapasitet brutto | 100 kWh |
Batterikapasitet netto | 90 kWh |
Batterigaranti km | 160000 km |
Batterigaranti år | 8 år |
Akselerasjon 0-100 km/t | 3,8 sek |
Topphastighet | 200 km/t |
Egenvekt uten fører | 2900 kg |
Maksimal tilhengervekt | 2000 kg |
Maksimal taklast | 75 kg |
Lengde | 5101 mm |
Bredde karosseri | 1987 mm |
Høyde | 1509 mm |
Bredde m/speil | 2202 mm |
Hurtiglading, type | CCS |
Antall sitteplasser | 5 |
Motorytelse total kW | 480 kW |
Motorytelse total hk | 653 hk |
Dreiemoment total | 850 Nm |
Energiforbruk | 19,3 kWh / mil |
Rekkevidde WLTP | 580 km |
Tekniske spesifikasjoner NIO ET7 75 kW/t
Batterikapasitet brutto | 75 kWh |
Batterikapasitet netto | 70,5 kWh |
Batterigaranti km | 160000 km |
Batterigaranti år | 8 år |
Akselerasjon 0-100 km/t | 3,8 sek |
Topphastighet | 200 km/t |
Egenvekt uten fører | 2900 kg |
Maksimal tilhengervekt | 2000 kg |
Maksimal taklast | 75 kg |
Lengde | 5101 mm |
Bredde karosseri | 1987 mm |
Høyde | 1509 mm |
Bredde m/speil | 2202 mm |
Hurtiglading, type | CCS |
Antall sitteplasser | 5 |
Motorytelse total kW | 480 kW |
Motorytelse total hk | 653 hk |
Dreiemoment total | 850 Nm |
Energiforbruk | 19,3 kWh / mil |
Rekkevidde WLTP | 445 km |