Ladebrikken fungerer ikke
Vi opplever svært sjelden at det er noe galt med selve ladebrikken.
Den blå ladebrikken fungerer kun hos ladeselskapene vi samarbeider med. Dette kan du lese mer om her. Står du ved en stasjon fra et annet selskap vil den derfor ikke starte lading.
Det kan være at kortet du har registrert i appen Ladeklubben trenger å oppdateres. Det er også mulig å starte lading via denne appen hvis brikken feiler.
Den svarte ladebrikken vil ikke fungere på hurtigladere om den ikke er registrert hos den enkelte ladeoperatør. Les mer her om hvordan du registrerer den. Hvis du har byttet/fått nytt bankkort så må dette oppdateres i Appene til hver enkelt ladeoperatør.
Hvis den svarte brikken leses når du er på ladestasjonen (enten at fargen endres, det kommer en lyd, eller annet), så er det ikke ladebrikken det er feil med. Forsøk å ta kontakt med den aktuelle ladeoperatøren og sjekk at alt er i orden med kundeforholdet ditt hos dem. Prøv gjerne brikken på flere steder og sørg for at du følger instruksjonene på ladepunktet.
Om dette ikke løser problemet ta kontakt med vår medlemsservice eller kontakt de som drifter ladepunktet.