Hopp til innhold

De norske prisene er klare: Hyundai Inster gir mye for pengene

LITEN OG NETT: Hyundai Inster pakker mye utstyr inn i en liten ramme, avhengig av hvor mye du er villig til å betale. Alle foto: Hyundai.

Segmentet for billige elektriske småbiler er i vekst. Kan Hyundai Inster bli den neste bybil- og pendlerfavoritten i Norge?

Hyundai har avslørt priser på den lille bybilen Inster, også kjent som «Casper Electric» i Asia.

Leter du etter en pendlerbil som ikke koster skjorta, kan denne være verdt å følge med på når den kommer til Norge i februar.

Les videre for å se priser og utstyrsvarianter.

Bli medlem i dag!

Den billigste

Innstegsmodellen starter på 244 900 kroner. Der får du et batteri på 42 kWt brutto som skal gi en rekkevidde på opptil 327 kilometer.

Inster kommer med fire utstyrspakker, hvorav Advanced er tilgjengelig både for Standard Range og Long Range.

Advanced inkluderer to skjermer på 10,25 tommer, én for instrumentpanel og én for infotainment.

TRYKK I VEI: Inster er en bil for deg som foretrekker fysiske knapper fremfor haptiske.

Varmepumpe, batteriforvarmer, oppvarmede forseter, oppvarmet ratt, 11 kW-ombordlader, elektrisk parkeringsbrems, ryggekamera og Smart Cruise Control er også en del av denne pakken.

Inster blir altså litt dyrere enn konkurrenten Dongfeng Nammi Box, men sjekk ut testen vår av sistnevnte for å gjøre deg opp en mening om hvordan de måler seg opp mot hverandre.

Test av Dongfeng Nammi Box:

Norges rimeligste elbil

Den som går lengst

Nordmenn flest vil nok søke seg til tryggheten som kommer med litt ekstra rekkevidde.

Inster Long Range har 49 kWt brutto, som skal gi 370 km.

Long Range Advanced starter på 264 900 kroner, men med alt tidligere nevnte utstyr pluss litt ekstra, får man varianten Exclusive for 284 900 kroner.

Det inkluderer blant annet 15 tommer lettmetallfelger, Full-LED-lykter, stemningsbelysning innvendig og trådløs lading av mobiltelefon.

Long Range Premium med 17 tommers felger bikker over 314 900 kroner.

Det inkluderer batteribankfunksjon (V2L) med uttak innvendig og utvendig, Digital Key 2.0 (altså at du kan bruke mobilen som nøkkel), 360-graders kamera og blindsonekameravisning.

Siste versjon – Long Range Cross ender på 329 900 kroner – og ser først og fremst ut til å være en litt ekstra stilig designversjon av det du får i Premium.

Premium kan oppgraderes med soltak, og Cross kan inkludere takkurv hvis du ønsker å betale litt ekstra for det.

Full liste med pris og utstyrsnivå finner du her.

Mer av dette?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
– få elbilstoff og fordeler rett inn i innboksen!

Kompakt

Inster har en motorkraft på 71,1 kW i standard og 84,5 kW i long range, et dreiemoment på 147 Nm, samt en toppfart på 150 km.

Ikke noen kraftplugg, altså, men det er heller ikke det man leter etter i en liten bybil.

Makseffekten på hurtigladeren oppgis ikke, men EV-database oppgir 85 kW for Long Range. Hyundai selv forteller at den skal klare 10-80 prosent på 30 minutter.

Inster måler 3 825 mm i lengden, 1 610 mm i bredden og 1 575 mm i høyden.

Kompakt og effektiv– men også med rom til litt kofferter – når setene er nede er det 1059 liter lagringsplass.

Bilen leveres til Norge i februar.

Les også