Hopp til innhold

Citroën oppgraderer elbilmodellene ë-C4 og ë-C4 X: Litt større batteri og ny motor

OPPGRADERT: Citroën-modellene ë-C4 og ë-C4 X lanseres i oppgraderte versjoner.

Nå får du topputstyrt Citroën ë-C4 og ë-C4 X med økt rekkevidde til 348.900 kroner, melder importøren.

Den nye drivlinjen gir ë-C4 en rekkevidde på inntil 415 kilometer, og ë-C4 X inntil 418 kilometer.

Før hadde modellene en motor som ga 136 hestekrefter.

Flere ladeselskaper har nylig økt prisene:

Dette koster hurtig­lading akkurat nå

Mer energieffektiv, samme ladehastighet

Nå er det gjort endringer som skal gjøre den mer energieffektiv, samtidig som den nå yter 156 hk. Batteriet har økt med 4 kWt brutto.

For øvrig er hurtigladefarten på begge modellene som før, men den er grei nok for mange – bilene kan lade på en effekt inntil 100 kW.

Begge utgavene er utstyrt med 7,4 kW ombordlader, hvilket betyr at dette er makseffekten du oppnår ved hjemmelading.

Du kan lese våre tester av begge utgavene her, det vil si versjonene som kom da bilene ble lansert.

X-utgaven testet vi så sent som i sommer:

Test av Citroën ë-C4X:

Større bak, større X-faktor?

Mens den opprinnelige ë-C4-utgaven testet vi i 2021:

Test av Citroën ë-C4: Fra Tana til Karasjok med et skjevt smil

«Max utstyrt»

«Med ett utstyrsnivå, er det ingen kunstig lav «innstegspris» på de to utgavene av ë-C4. Utstyrsnivået MAX gir en svært velutstyrt bil, utstyrt med et batteri på 54kWt», skriver Citroën-importør Stellantis i en pressemelding om de oppgraderte utgavene i dag.

Poenget med meldingen ser ut til å være å formidle at du nå får de nye modellene med dette utstyrsnivået til samme pris som tidligere, nemlig litt under 350.000 kroner pluss leveringskostnader.

Mer av dette?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
– få elbilstoff og fordeler rett inn i innboksen!

Og dette utstyrsnivået, hva melder importøren om det?

«MAX er ett utstyrsnivå der det meste av utstyr er standard. Det inkluderer ECO-led hovedlys, 18-tommers aluminiumsfelger, 10-tommers berøringsskjerm, advanced komfortseter i delskinn, automatisk fjernlysassistent, Progressive Hydraulic Cushions, head-up-display, navigasjon, parkeringssensorer foran og bak med ryggekamera, og adaptiv cruisecontrol med full stopp/go,» skriver Citroën-importør Stellantis.

Ladeklubben, ElbilAppen og den blå ladebrikken

Bli medlem!

Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!

Les også