Hopp til innhold

Nå kan du bestille ID. Buzz Cargo 4Motion: Firehjulstrekk og 1800 kilo på kroken

OPPGRADERT: Mange har savnet drift på alle fire og høyere hengervekt. Nå blir de hørt. Foto: Rune Nesheim / elbil.no.

Mange har ventet i lang tid på denne forbedringen av fjorårets mest solgte varebil.

I 2023 ble en elektrisk varebil for første gang det mest solgte nyttekjøretøyet under 3,5 tonn, og den bragden sto Volkswagen ID. Buzz Cargo for. Hele 3.407 biler ble registrert i 2023, og til nå er nesten 6.700 biler registrert av den populære varebilen i Norge.

Men for de som er avhengige av firehjulstrekk, har ventetiden vært uendelig lang.

Nylig startet salget av den oppgraderte ID. Buzz Cargo med større batteripakke og kraftigere motor, noe som øker effekten fra 204 til 286 hestekrefter for varianten med tohjulstrekk.

I dag åpnes det endelig for bestilling av ID. Buzz Cargo 4MOTION, noe som betyr at bilen nå også blir tilgjengelig med firehjulstrekk.

BEDRE GREP: ID. Buzz uten firehjulstrekk var utfordrende på glatta, spesielt med tung henger på slep. Nå med firehjulstrekk, kan ID. Buzz trekke tungt og trygt året rundt.

Mer effekt og økt hengervekt

Prisen for ID. Buzz Cargo 4MOTION med firehjulstrekk starter på 588.720 kroner eks. mva, levert i Oslo. Det er kun rundt 20.000 kroner mer enn utgaven med tohjulstrekk.

ID. Buzz Cargo 4MOTION kommer med inntil 340 hestekrefter og et dreiemoment på 550 newtonmeter.

Det økte dreiemomentet kommer de som har behov for å trekke tungt til gode. Her har kapasiteten økt betydelig. Bakhjulstrekkeren hadde bare en hengervekt på et tonn, firehjulstrekk kan trekke inntil 1,8 tonn.

Test av Volkswagen ID. Buzz Cargo:

Slik funker Buzzen med full last

Mange oppgraderinger

Oppgraderingene som har kommet på de andre ID. Buzz-variantene er naturligvis også på plass.

Det betyr kjærkommen forvarming av batteriet på 79 kWh (netto). Med raslere ladehastighet på inntil 185 kW, lader bilen fra 10-80 prosent på rundt 26 minutter, under optimale forhold.

Den siste ID. software-versjon 5.2 er på plass, og det samme er den forbedrede infotainment-skjermen, som nå måler 12,9 tommer.

Slik blir nye VW Transporter:

Nå blir den elektrisk

Standard utstyrsnivå er også økt sammenlignet med tidligere modell, og blant annet er nå både adaptiv fartsholder, trafikkskiltgjenkjenning og filholder på plass.

Det er også førerassistentpakke, som blant annet inkluderer blindsoneassistent, varsel for kryssende trafikk bak og utstigningsvarsel. Bilen kan også leveres med varmepumpe som tilvalg.

Mer av dette?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
– få elbilstoff og fordeler rett inn i innboksen!

Les også