Hopp til innhold

Her er de norske prisene på Polestar 4: Kan bestilles nå, med saftig startpris

NEVER LOOK BACK: Polestar 4 er klar for salg og de første bilene ruller på veiene i Norge i løpet av høsten.

Polestar har kun hatt én modell å selge i flere år. Nå kommer de med en kompakt premium-SUV med uvanlige løsninger.

Polestar i Norge har lengtet etter flere modeller å selge. Til nå har de bare hatt kombien 2, mens mange venter på både 3 og 4.

Ulogisk nok er det 4 som lanseres før den større 3, som kommer senere.

Spesielt ulogisk er det siden den også plasseres størrelses- og prismessig mellom 2 og 3.

SVÆRING: Polestar 4 måler over 4,8 meter og skal være uvanlig romslig. 16,6 cm bakkeklaring gjør den fleksibel på dårlige veier også.

Precept-inspirert

Men nok tallsnakk.

Så hva er dette? Jo, den mest sporty Polestar-modellen til nå, hevder i hvert fall Polestar selv.

I stedet for å være en ren sportsbil, skal dette være en slags nytolkning av SUV-kupeen. Du skal altså få aerodynamikken til en coupe og romsligheten til en SUV.

Sjekk ut Polestar Precept:

Kjendis-konsept på Norgesvisitt

De har hentet designelementer fra det fete og innovative konseptet Precept, som du kan se i lenka over.

Det vil si separate dual blade fronlykter, lav front, innfellbare dørhåndtak, rammeløse vinduer og den bakre lysstripen.

Og at de har fjernet bakruta, da, så klart. Mer om bilen og det om bakruta kan du lese i saken under.

Har trukket lakenet av Polestar 4:

I rute uten bakrute

Kan ses i Norge om ei uke

Bilen er allerede i salg i Kina og USA, men produksjonen for Europa starter ikke før i juni.

Er du interessert i å se bilen fysisk, kan den ses på eCar Expo som arrangeres i Nova Spektrum i Lillestrøm 9.-11. februar.

Og du kan faktisk bestille den allerede nå, men du får den tidligst i løpet av september.

Elbilforeningens vintertest 2024:

Trenger du egentlig firehjulstrekk på ubrøytet vei?

Hva koster herligheten?

Polstjerna har siket mot premium-sjiktet, noe også prisen indikerer.

Utstyrsnivåene er for øvrig ganske gjenkjennbare fra dagens Polestar 2.

UTEN SMART PANEL: Bortsett fra de såkalte Tors hammer-lyktene, er det lite som minner om øvrige modeller. Fronten er lavere, i stedet for spalten på Polestar 3.

Du får Polestar 4 i to versjoner:

Long range Single motor, som vil koste deg fra 585.600 kroner og Long range Dual motor, som koster fra 649.200 kroner.

Som tilvalg kommer Pilot Pack for 20.000 kroner, Plus Pack for 65.000 kroner eller Pro Pack for 25.000 kroner.

Mer av dette?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
– få elbilstoff og fordeler rett inn i innboksen!

I tillegg kan du bestille Performance-pakken, som inneholder 22-tommers smidde lettmetallfelger, ventilerte Brembo-Bremser i fargen swedish gold, samt setebelter og ventilhetter i samme farge.

En toppspekket bil koster dermed stive 814.200 kroner. Da har du 400 kW (544 hk ) til disposisjon og en akselerasjon til 100 på 3,8 sekunder.

Du kommer deg 580 km målt etter WLTP-metoden med batteriet på 100 kWt.

Ladeklubben, ElbilAppen og den blå ladebrikken

Bli medlem!

Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!

Les også