Ofte stilte spørsmål
Dersom du lurer på noe eller ikke finner informasjon kan du ta en titt på de ulike temaene nedenfor. Dersom du ikke finner svar på det du søker kan du gjerne sende oss en epost så skal vi svare deg så raskt som mulig.
Dersom du ikke er medlem i Norsk elbilforening, kan du melde deg inn på elbil.no
ElbilAppen er kun tilgjengelig for medlemmer med gyldig medlemskap. Du kan enkelt sjekke status på medlemskapet ditt på Min Side Om du har betalt medlemskapet, men fortsatt får opp denne feilmeldingen, prøv å logg deg inn og ut av appen.
Prøv å be om nytt passord på Min side. Ved beskjed om ugyldig medlemskap kan du enkelt sjekke status på medlemskap på Min side. Du vil ikke ha tilgang til appen uten gyldig medlemskap.
Du bruker e-posten din som brukernavn når du logger inn i appen. Passordet er det samme som du bruker på Min side. Om du ikke har opprettet passord tidligere kan dette gjøres på Min side
Det er flere faktorer som påvirker prisen på elsertifikater. Se forklaringen fra NVE her: https://www.nve.no/energiforsyning/elsertifikater/
Tibber garanterer at all strøm har opprinnelse fra norsk vannkraft eller fra solceller på private hjem.
Alle strømpriser inkluderer også garanti om opprinnelse fra navngitte produsenter (du ser hvilken produsent hele tiden i appen). Dette er det absolutt minste kravet for at de kan påstå at strømmen kommer fra en fornybar kilde.
Nei, det er ingen bindingstid på strømavtalen fra Tibber.
Smartlading av elbil vil si at du kan koble til bilen din og velge når du ønsker at den skal være ferdig ladet. Tibber justerer da når bilen lades etter strømpris og forbruk av strøm ellers i huset.
Viking tar coronaviruset på alvor, og tar sin del av samfunnsansvaret når det kommer til å redusere smittespredning. De følger til enhver tid anbefalinger og retningslinjer fra offentlige helsemyndigheter, og har iverksatt en rekke smittevernstiltak på kontor, stasjoner og i bergingsbiler for å skape et trygt og sikkert miljø for kunder og ansatte.
Du kan lese mer i detalj om tiltakene de har iverksatt på vikingredning.no
Grønt kort er et internasjonalt forsikringskort som bekrefter at du har gyldig ansvarsforsikring. Grønt kort kan lette situasjonen dersom du opplever et trafikkuhell og må bevise at du har gyldig forsikring. Les mer.
Du kan betale med kort hvis du bestiller gjennom våre nettsider, men det er også mulig å velge faktura.
Campingvogn og bobil med totalvekt inntil 10.000 kg, og som er i original utførelse.
Det er dessverre ikke mulig å ha veihjelp uten medlemskap. Da veihjelp er en tilleggstjeneste med særlige gode betingelser for våre medlemmer, er det kun medlemmer som har tilgang til å benytte seg av denne tjenesten.
Dersom du allerede er medlem + veihjelp kan du bestille husstandsmedlemskap på Min side. Når du legger til et husstandsmedlem blir du automatisk hovedmedlem og administrer medlemskapet på Min side.
Hvis du som hovedmedlem allerede har veihjelp og legger til nytt husstandsmedlem, vil husstandsmedlemmet automatisk få veihjelp. Varigheten til husstandsmedlems veihjelp vil følge deg som hovedmedlem. Har du som hovedmedlem f.eks. 6 måneders periode igjen av medlemskap + veihjelp, vil du få en ny faktura for hustandsstandsmedlemmet for 6 måneder.
Dersom du allerede er medlem kan du bestille husstandsmedlemskap på Min side. Når du legger til et husstandsmedlem blir du automatisk hovedmedlem og administrer medlemskapet på Min side.
Du vil få 12 nye måneders medlemskap og veihjelp for både hovedmedlemmet og husstandsmedlemmer. Hovedmedlemmet vil få trukket fra resterende måneder fra eksisterende medlemskap på ny faktura. Husstandsmedlemmer kan kun ha det samme som hovedmedlemmet.
Du får 12 nye måneders medlemskap + veihjelp. Dersom du har innbetalt kontingent tilgode, vil beløpet bli fratrukket din faktura.
Om du må skifte bilglass (frontrute ol.) og har kasko eller delkasko/minikasko, vil det kun være en egenandel å betale ved skifting av bilglass. Egenandelen variere noe fra de ulike forsikringsselskapene. Hurtigruta Carglass håndterer all kontakt ovenfor forsikringsselskapet, slik at du slipper det.
- Hurtigruta Carglass har avtale med alle forsikringsselskaper.
- Hurtigruta Carglass leverer originalglass
Du kan enkelt bestille veihjelp på Min side. Når du som eksisterende medlem bestiller veihjelp, utvides medlemskapsperioden slik at både medlemskap og veihjelp er gyldig i 12 måneder. Utvidelsen av medlemskapet faktureres sammen med veihjelp.
En steinsprutskade på frontruta er ofte mulig å reparere. Det er størrelsen og plasseringen på steinspruten som avgjør om det er en enkel reparasjon eller om frontruta bør byttes. Får du en skade er det viktig at du tar kontakt med Hurtigruta Carglass® (tlf 09500) så raskt som mulig. Steinsprutskader repareres i utgangspunktet kostnadsfritt om du har kasko/delkasko i bilforsikringen.
Dersom du er usikker på om en skade på ruta bør utbedres anbefaler vi at du drar innom nærmeste Hurtigruta Carglass® avdeling. De gjør en faglig vurdering av skaden og kommer med forslag til utbedring.
Her finner du en oversikt over alle Hurtigruta Carglass® butikkene. Du kan også ringe tlf. 09500 alle hverdager mellom 07.00 – 24.00, samt lørdag og søndag mellom kl. 09.00 -24.00.