Ofte stilte spørsmål
Dersom du lurer på noe eller ikke finner informasjon kan du ta en titt på de ulike temaene nedenfor. Dersom du ikke finner svar på det du søker kan du gjerne sende oss en epost så skal vi svare deg så raskt som mulig.
Dersom du allerede er medlem kan du bestille husstandsmedlemskap på Min side. Når du legger til et husstandsmedlem blir du automatisk hovedmedlem og administrer medlemskapet på Min side.
Du vil få 12 nye måneders medlemskap og veihjelp for både hovedmedlemmet og husstandsmedlemmer. Hovedmedlemmet vil få trukket fra resterende måneder fra eksisterende medlemskap på ny faktura. Husstandsmedlemmer kan kun ha det samme som hovedmedlemmet.
Du får 12 nye måneders medlemskap + veihjelp. Dersom du har innbetalt kontingent tilgode, vil beløpet bli fratrukket din faktura.
Om du må skifte bilglass (frontrute ol.) og har kasko eller delkasko/minikasko, vil det kun være en egenandel å betale ved skifting av bilglass. Egenandelen variere noe fra de ulike forsikringsselskapene. Hurtigruta Carglass håndterer all kontakt ovenfor forsikringsselskapet, slik at du slipper det.
- Hurtigruta Carglass har avtale med alle forsikringsselskaper.
- Hurtigruta Carglass leverer originalglass
Du kan enkelt bestille veihjelp på Min side. Når du som eksisterende medlem bestiller veihjelp, utvides medlemskapsperioden slik at både medlemskap og veihjelp er gyldig i 12 måneder. Utvidelsen av medlemskapet faktureres sammen med veihjelp.
En steinsprutskade på frontruta er ofte mulig å reparere. Det er størrelsen og plasseringen på steinspruten som avgjør om det er en enkel reparasjon eller om frontruta bør byttes. Får du en skade er det viktig at du tar kontakt med Hurtigruta Carglass® (tlf 09500) så raskt som mulig. Steinsprutskader repareres i utgangspunktet kostnadsfritt om du har kasko/delkasko i bilforsikringen.
Dersom du er usikker på om en skade på ruta bør utbedres anbefaler vi at du drar innom nærmeste Hurtigruta Carglass® avdeling. De gjør en faglig vurdering av skaden og kommer med forslag til utbedring.
Her finner du en oversikt over alle Hurtigruta Carglass® butikkene. Du kan også ringe tlf. 09500 alle hverdager mellom 07.00 – 24.00, samt lørdag og søndag mellom kl. 09.00 -24.00.
Hurtigruta Carglass® tar Covid-19 på alvor og tar sin del av samfunnsdugnaden når det kommer til å bistå med redusering av smitte. De følger til enhver tid anbefalinger og retningslinjer fra offentlige helsemyndigheter, og har iverksatt en rekke smittevernstiltak på kontor og ute hos avdelingene for å skape et trygt og sikkert miljø for kunder og ansatte.
Du kan lese en detaljert oversikt over tiltakene her.
Aquapel er en langtidsvirkende glassbehandling som man bruker på utsiden av bilens vinduer, som gjør at glassflatene blir vannavvisende. Det gjør det også enklere å skrape vekk is, smuss og snø. Etter behandling vil glasset gjøre at vannet perler seg og renner raskt av, og gir føreren bedre sikt i nedbør.
Aquapel glassbehandlingsmiddel bindes kjemisk til glasset, i motsetning til mange andre produkter som bare danner et belegg på glassflaten. Det medfører at en Aquapel-behandling kan vare opptil seks ganger så lenge som andre produkter. Én behandling kan vare opptil 6 måneder.
Aquapel behandlingen kan du ta på vinduene dine helt uten å bytte rute eller fikse steinsprut.
Les mer og bestill Aquapel her eller se hvordan det fungerer her.
Når du har skiftet frontrute hos Hurtigruta Carglass ber du om å få tilsendt en digital kvittering på e-post. Denne kvitteringen videresender du til Norsk elbilforening på medlem@elbil.no, innen 14 dager etter ruteskifte og vi forlenger ditt eksisterende medlemskap med 12 måneder uten kostnader.
Du må selv gi beskjed til Elbilforeningen for å få denne fordelen, og navnet på kvitteringen må være det samme som medlemskapet er registrert på.
Nordic Choice Hotels har iverksatt flere smitteverntiltak for at du trygt skal kunne bo på deres hoteller. Du finner informasjon om alle tiltakene her.
For over 25 år siden startet reisen med ett eneste hotell. I dag teller vi over 18 000 medarbeidere og over 225 hotell på mer enn 100 destinasjoner i hele Norden. Porteføljen inneholder både kjente og kjære kjedehotell, samt uavhengige unike hotell, og gjester kan velge og vrake i alt fra moderne og sentrale budsjetthotell og landsens perler til kjente luksushotell med eksklusiv vibe.
Domino's har satt i verk en god del smitteverntiltak for å følge retningslinjer satt av Folkehelseinstituttet, for å levere pizza trygt hjem til alle sine kunder.
Les mer om Covid-19 tiltakene hos Domino's her.
Ønsker du å få pizzaen levert utenfor døren din kontaktløs?
Det lar seg fint gjøre, huk av for "kontaktløs levering" ved bestilling. Husk at du da må forhåndsbetale enten via kredittkort eller PayPal.
Domino's Pizza er en amerikansk pizzakjede som etablerte seg i Norge i 2014, og er i dag en av Norges største pizzaleverandør med 43 restauranter fordelt i store deler av landet. De har restauranter med take-away og miljø er en viktig faktor for Domino's. Ønsker du pizza levert på døren, leveres den elektrisk så langt det lar seg gjøre. Les mer om Domino's her.
Medlemsfordelen du får gjennom Elbilforeningen kan brukes på alle ordinære elektroservice oppdrag.
Bravida's elektrikere kan hjelpe deg med blant annet montering av hjemmeladeboks til elbil, el.sjekk, sikringsskap, lysbuevakt, komfyrvakt, belysning og mye mer.
Du bør ta en el-sjekk av ditt elektriske anlegg for å kontrollere at alt fungerer slik det skal, og avsløre feil eller mangler som kan i verste fall skape farlige situasjoner.
Bravida anbefaler at du tar en el-sjekk minst hvert femte år. Oftere dersom du endrer bruksområder i boligen din, har pusset opp eller får nye elektriske duppedingser.
Ja, medlemsfordelen kan benyttes hos alle Bravida sine kontor.
Bravida tar Covid-19 på alvor og tar sin del av samfunnsdugnaden når det kommer til å bistå med redusering av smitte. De følger til enhver tid anbefalinger og retningslinjer fra offentlige helsemyndigheter, og har iverksatt en rekke smittevernstiltak på kontor og ute ved kundebesøk for å skape et trygt og sikkert miljø for både kunder og ansatte.
I alle de fysiske butikkene kan du booke køfri handel, det gir deg garantert 15 min med hjelp uten kø og avbrytelser. Dette er en tjeneste vi oppfordrer at alle våre medlemmer benytter seg av nå, da blir det enklere å holde avstand og sikre at du får den hjelpen du trenger.
Eplehuset er opptatt av å gjøre en innsats for miljøet, derfor tar de imot din gamle enhet som du er ferdig med, eller skal oppgradere fra. Er produktet ditt i god stand og pent brukt, vil de sørge for at den finner en ny eier. Hvis den ikke kan brukes av andre, sendes den direkte til resirkulering, slik at de verdifulle materialene kan gjenvinnes og dermed unngå å utvinne mer. Se hva du kan få i pant på dine gamle enheter i Eplehusets innbyttekalkulator, her.
Er det noe du trenger hjelp med?
Eplehuset sine eksperter er gode på mye og ønsker å dele sin kunnskap og tips med deg som kunde, slik at du får det meste ut av dine produkter og dingser. Dette er også for deg som ønsker å lære mer om et bestemt tema, trenger nødvendigvis ikke være støtte.
Her er det ingen grenser på hva en supporttime kan handle om - og de digger å bli utfordret. Ler mer om supporttimene deres her.