Hopp til innhold

Opel Frontera blir prisgunstig: Antyder en pris på 250.000 i Norge

VERDENSPREMIERE: Her kan den som måtte være interessert i det se lanseringen av Opel Frontera.

Frontera blir en kompakt SUV i B-Klassen og ligger an til en pris ned mot 250.000 kroner.

«Nye Opel Frontera tar sikte på å plassere seg i et stadig økende segment med helelektriske biler for familien, med en pris ned mot 250.000 kroner», melder den norske Opel-importøren i dag.

Da blir den en av flere annonserte billige biler, blant annet fra konsernsøster Citroën Ë-C3 , Skoda Epiq, Cupra Raval, VW ID.2 All og ikke minst Dongfeng Box og BYD Seagull, hvis de kommer.

Snart kommer de rimelige bilene – sjekk hva du kan vente deg her:

Disse elbilene havner under 300.000 kroner

Sparer på mye

Frontera er en kompakt SUV og batteripakka blir blant de minste hos Stellantis til nå, 44 kWt, kun «slått» av bitte lille Fiat 500.

Det skal gi en rekkevidde rundt 300 km. Senere kommer den med en større batteripakke, trolig 54 kWt, som gir en rekkevidde på rundt 400 km.

Maksimal ladehastighet er litt under midt på treet for tiden, nærmere bestemt 100 kW.

KOMPAKT: Ytre mål er ikke oppgitt, men dette er en liten bil, trolig trangere enn dagens Mokka.

Motoren er også den svakeste på lenge, kun 113 hester som trekker forhjulene.

Til og med skjermene inni er holdt på minimumsstørrelse, med to ti-tommere. Og Opel fortsetter sin filosofi med knapper for de mest brukte funksjonene.

Det innvendige designet er typisk Opel nå for tiden, klinisk og kantete.

Mer av dette?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
– få elbilstoff og fordeler rett inn i innboksen!

Godt plassutnyttet

Opel omtaler Frontera som en kompakt familiebil. Blant annet bur den på 240 liters bagasjerom, med 1.600 liter til taket med setene nede.

FORHJULSTREKK: Første generasjon Frontera var en offroader i kort og lang utgave, utviklet av Isuzu. Nå er den en liten elbil.

Taklasten er hele 240 kilo – når bilen står parkert.

Og det tillater taktelt, for de som er interessert i den slags. Siden du får Frontera med takrails, kan du bestille et taktelt med stige spesielt designet for en liten SUV. 

Sjekk for øvrig campingtesten vår under, der vi blant annet tester taktelt på en Citroën Ë-C4.

Vi tester elbiler på camping:

Camping med elbil? Null problem

Tilhengervekta på 550 kilo er derimot lite å komme trekkende med.

NØKTERNT: Opel vil ha fokus på kjøring og gjør interiøret så enkelt som mulig. Frontera tilbyr to 10-tommers skjermer.

Frontera blir også tilgjengelig i en bedre utstyrt GS-versjon med blant annet navigasjon, ryggekamera og en litt sportsligere look.

Bilen er forventet til landet i løpet av høsten.

Ladeklubben, ElbilAppen og den blå ladebrikken

Bli medlem!

Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!

Les også